Bugatti, história a modely

História automobilov Bugatti sa začala v roku 1900, kedy sa Ettore inšpiroval novými benzínovými motormi a rozhodol sa vybudovať vlastné vozidlo. O rok neskôr postavil s pomocou bratov Gulinelli svoj vlastný a prvý automobil „Bugatti“, ktorý debutoval na medzinárodnej výstave. Ettore získal ocenenie pre konštrukciu a dizajn vozidla.

chladič

Po úspechu a dobrej povesti svojho prvého vozidla sa Ettore obrátil na spoločnosť De Dietrich a požiadal ho o výrobu svojho vozidla. Po vyriešení niekoľkých menších problémov bola licencia nakoniec udelená. Keďže Ettore Bugatti mal len 21 rokov (maloletý), jeho otec podpísal zmluvu v jeho mene. O niekoľko rokov neskôr však bola zmluva ukončená.

Počas tejto doby sa Ettore rozhodol pripojiť k Emi Mathiasovej, ale táto zmluva netrvala dlho. Napriek tomu, Ettore nebol obmedzovaný zmluvami a nasledoval svoj sen tým, že otvoril vlastnú továreň. Preto v roku 1909 požiadal o finančnú pomoc od mesta Vizcaya a založil firmu „Automobiles Ettore Bugatti“ v Molsheime vo francúzskom Alsasku.

Bugatti od roku 1910
V roku 1910 boli dodané prvé stroje pre závod Bugatti. Preto spoločnosť čoskoro začala výrobu vozidiel. V tomto roku bolo postavených celkom päť áut, z ktorých všetky boli predané. V tom istom roku sa Ernest Fredrich (asistent Ettore Bugatti) zúčastnil mnohých pretekov. Toto značilo začiatok úspešnej automobilovej spoločnosti na závodnom okruhu.

V roku 1911 vyhral Bugatti niekoľko pretekov, vrátane Grand Prix s francúzskym modelom 10. V tom istom roku vstúpil Bugatti a Peugeot do kontraktu a vyrobili Bebe Peugeot s motorom z modelu 19. O dva roky neskôr spoločnosť Bugatti začala s výrobou motorov pre lietadlá na vojnové účely a to pomohlo spoločnosti získať kapitál na zvýšenie produkcie a zamestnávanie ďalších zamestnancov.
Do konca prvej svetovej vojny mal Bugatti v závode v Mosheimu viac ako 1000 pracovníkov. V 20-tych rokoch získal Bugatti cenu Voiturettes Grand Prix, a vyrobil model 35, ktorý bol prvým Bugatti, ktorý používal kolesá s hliníkovými lúčmi. 30-ty roky sa však ukázali ako ťažké obdobie pre spoločnosť.

bugaty

Spoločnosť mala potom ešte veľa problémov, ale tie sa jej podarili úspešne prekonať a teraz je jedna z najluxusnejších automobiliek na svete.

Read More