Ako na správnu životosprávu?

Zdravý životný štýl je charakterizovaný najmä pre ľudí, ktorí trávia hodiny svojho času v posilňovni a snažia sa aby ich telo vyzeralo ako z módneho časopisu. No za svalmi býva oveľa viac driny ako jedenie ovocia. Prísne dodržiavanie jedálnička tiež nie je zdravé riešenie pre bežného človeka. Ak vám však záleží na vašom zdraví, niekoľko základných pravidiel o stravovaní by ste mali ovládať. Veľa ľudí drží diéty aby schudli, no práve nesprávne načasovanie a nesprávny výber surovín je dôvodom, prečo to väčšina vzdá ešte skôr ako schudne prvé kilá. Najhoršie čo môžete urobiť je hladovať. Kľúčom je vyvážená, pravidelná strava s dostatkom vody a spánku.  

lolos
 
Raňajky                                  Receptov na raňajkové smoothie je niekoľko. Základom však je aby ste nezabudli pridať semiačka. Sezamové či ľanové, sú prospešné pre správnu činnosť tráviaceho traktu, obsahujú živiny pre zdravý rast vlasov a nechtov a dobre pôsobia na pokožku. Dôležité je, aby ste ich konzumovali v rozmixovanom stave.  Na správne naštartovanie do dňa by ste tiež nemali vynechať ovos či ovsené vločky. Po pár týždňoch pravidelného konzumovania bude vaše trávenie naštartované.             
 
Cukry                                      Určite všade počúvate, že nie je cukor ako cukor. A je to pravda. Nie všetky sacharidy by ste pri diéte mali vylúčiť. Tie nám dodávajú energiu a vplývajú na nervový systém. Sacharidy sa nachádzajú aj v zemiakoch či pečive. Dôležité je aby ste sa vyhli nezdravým cukrom v čokoláde. Nahradiť ich môžete ovocím a  celozrnným pečivom. Pre úspešné výsledky by ste však mali dodržiavať jedno pravidlo a to, že sacharidy by sa mali konzumovať v doobedňajších hodinách a na raňajky.        

jogurz  
 
Tuky                                        Takisto obmedzovanie tukov je nielen nezdravé, ale pri chudnutí nie je účinné. Stačí ak sa zbavíte slnečnicového oleja a začnete používať olivový. Na vyprážanie si zadovážte kokosový olej. Tuky tiež môžete prijímať v rybách a avokáde.        

Read More