Podnikanie plné administratívy

Vieme ako to v dnešnej dobe chodí v oblasti podnikania. A ak to náhodou ešte neviete z nadpisu tohto článku vám musí byť všetko jasné. Priemerný podnikateľ strávi väčšinu svojho času administratívnou prácou a návštevou úradov. To už hovorím o veciach mimo účtovníctva. Komunikácia s našimi úradmi je niekedy veľmi komplikovaná. Kým vybavíte jednu vec musíte prejsť niekoľko úradov. Sú to dokonca dni práce, ktoré mohol podnikateľ venovať niečomu inému.

doklady.jpg

Je veľmi dobré ak si viete účtovníctvo spraviť aj sami, no zaberie vám to čas, ktorý ste mohli venovať rozvoju vášho podnikania. Musíte si zvážiť, čo je pre vás výhodnejšie, či zaplatiť si za vedenie účtovníctva alebo tomu venovať svoj čas. V ekonomike tomu hovoríme „náklady obetovaných príležitostí“. Teda, čo získame za to, že sme obetovali niečo iné. Mňa osobne administratíva celkom baví a mám ju rada. Baví ma zapisovať veci, evidovať, ukladať ich do zakladačov. Všetka táto práca je veľmi dôležitá pre poriadok vo vašej firme.

Musíte sa pripraviť aj na rôzne kontroly, kde musíte mať všetky podklady v poriadku. Podľa môjho názoru je niektorá administratíva veľmi zbytočná a len nás zaťažuje. Zaberá nám to veľa miesta a materiálu. Veď si len zoberte koľko papiera sa minie ročne na účtovníctvo! Je to neskutočné! Nevyhnete sa ani návšteve úradov od ktorých budete stále niečo potrebovať. Aj obyčajné potvrdenie vám zaberie celý deň. Práve pre to je dobré si na takúto prácu niekoho najať. Čas, ktorý získate môžete využiť na rozvoj vášho podnikania.

dokument.jpg

Štát je jednoducho takto nastavený a my s tým nevieme nič spraviť. Musíme sa tomu len prispôsobiť. Je potrebné poznať legislatívu a vyznať sa v jednotlivých zákonoch. Medzi najdôležitejšie určite patrí práve daňový zákon, ktorý je veľmi dôležitý. Podnikanie je jednoducho také a musíte sa s tým zmieriť.

Powered By WordPress | Ekta Directory